جرزوالیم پست :

تل آویو از سیاستهای اوباما در قبال مصر ناراضی است

تل آویو از سیاستهای اوباما در قبال مصر ناراضی است

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از درخواست تل آویو از واشنگتن برای به کارگیری سیاست های کاربردی تر در مصر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، مقامات تل آویو خواهان پایان یافتن سیاست های خام (ناکارآمد) آمریکا در قبال مصر و به کارگیری برنامه های گسترده تر از سوی کاخ سفید در مورد تحولات این کشور عرب هستند.

به نوشته این روزنامه، اسرائیل خواهان آن است که اوباما از اقدام ارتش مصر حمایت کرده و از همین رو تل آویو هیچ ابایی ار بیان نارضایتی خود از سیاست های اوباما در خصوص مصر ندارد.

رژیم صهیونیستی امیدوار است که آمریکا با اعلام حمایت از مصر اقداماتی را برای بازگشت ثبات به این کشور و در نهایت تامین امنیت مرزهای آن با اسرائیل انجام دهد.

جروزالیم پست می نویسد : مقامات تل آویو معتقدند که اتخاذ سیاست های خام از سوی اوباما سبب شد تا واشنگتن اقدام به مذاکره با اخوان المسلمین کرده و راه را برای به قدرت رسیدن "محمد مرسی" هموار کند.

در همین رابطه یکی از مقامات رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه در گفتو با رادیو اسرائیل نگرانی خود را از اوضاع مصر اعلام کرد و گفت : تحولات مصر نشان می دهد اخوان المسلمین بدون درگیری قدرت را رها نخواهد کرد.

به گفته این مقام صهیونیستی که جروزالیم پست اشاره ای به نام او نکرده، مقامات ارتش مصر از این نکته مطمئن هستند که آمریکا اقدام آنها در کنار زدن مرسی را کودتا نمی داند از همین رو خشونت در مصر همچنان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 2093442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha